Wij bieden verschillende programma’s op maat aan. Aan de hand van een intake en de hulpvraag maken wij het programma. De weerbaarheidstrainingen kunnen voor de jongens en meiden apart gegeven worden maar deze kunnen ook gemengd gegeven worden.

Voorbeeld programma jongens voortgezet onderwijs:

Week 1: Kennismaking , regels opstellen en teamopdrachten.

Week 2: Werken aan houding, ademhaling, stevig staan, samenwerken.

Week 3: Emoties, hulp vragen, fouten maken/faalangst.

Week 4: Bokstraining 1: Basistechnieken boksen.

Week 5: Bokstraining 2: Bokstechnieken uitbreiden en zelfverdediging. Situaties nabootsen.

Week 6: Grenzen aanvoelen en deze leren aangeven, hoe kom je voor jezelf op? Hoe ga je om met groepsdruk, hoe ga je om met pesten etc.

Week 7: Bokstraining 3: Confrontaties aangaan. Hoe kun je in specifieke situaties het beste reageren, hoe is je houding naar anderen toe, waar kun je aan werken?

Week 8: Bokstraining 4: Grenzen leren aangeven. Door middel van verbale, mentale en fysieke oefeningen.

Boksen om zelfverzekerder te worden.

Voorbeeld programma meiden voortgezet onderwijs:

Week 1: Kennismaken, regels opstellen en teamopdrachten.

Week 2: Zelfbeeld en (negatieve) gedachten. Omzetten van negatieve gedachten naar positieve gedachten.

Week 3: Grenzen aanvoelen en deze leren aangeven. Rollenspellen. Hoe ga je om met pesten.

Week 4: Bokstraining 1: Basistechnieken boksen.

Week 5: Bokstraining 2: Bokstechnieken uitbreiden en zelfverdediging. Situaties nabootsen.

Week 6: Emoties, hulp vragen, fouten maken/faalangst.

Week 7: Lifestyle + jongens. Welke invloeden hebben deze onderwerpen op je fysieke en mentale gesteldheid, wat is verstandig om te doen en wat niet?

Week 8: Kijken je eigen kwaliteiten en die van de ander. Dit schrijven we op een spiegel en mag mee naar huis.

Fysieke uitdagingen in spelvorm om sterker te worden.